_Vonk

Trade food app: Zero to zero

Result

Het uiteindelijke resultaat is ZERO to ZERO. ZERO to ZERO geeft een inzichtelijk overzicht van alle houdbare producten en geeft het de mogelijkheid om gemakkelijk producten te delen en ruilen met andere mensen of organisaties. Het doel van dit product is, om voedselverspilling tegen te gaan.

Mijn taken

Het probleem dat ik gedurende dit project heb geconstateerd, heb ik opgelost door de volgende taken uit te voeren:

  1. Allereerst heb ik onderzoek gedaan om te begrijpen wat SDG's zijn en hoe ze momenteel worden toegepast. Daarna heb ik "voedselverspilling" als mijn focusgebied gekozen en gericht onderzoek uitgevoerd naar dit onderwerp.
  2. Naast het onderzoeksproces heb ik samen met de doelgroep een creatieve sessie georganiseerd om zowel meer inzichten als ideeën te genereren tijdens de ideation fase.
  3. Tot slot heb ik het uiteindelijke resultaat gevisualiseerd en het concept getest met de doelgroep.

Mijn acties

In het begin van het project heb mijn onderwerp gekozen en besloot ik me te richten op de ontwerpvraag: "Hoe kunnen we voedselverspilling aan de voorkant van de keten tegengaan?". Ik begon met het opstellen van een planning. Het onderzoeksproces begon ik met het maken van een mindmap om een overzicht te krijgen van mijn kennis over de doelgroep en waar ik meer informatie over wilde verkrijgen. Vervolgens heb ik mijn deskresearch gedaan, waarin ik inzichten zocht over het onderwerp en de doelgroep.

Voorafgaand aan mijn fieldresearch had ik moeite om mijn doelgroep te bereiken, dus besloot ik van ontwerpvraag te veranderen naar: "Hoe kunnen we consumenten van 20 tot 30 jaar uit de regio Rotterdam helpen om een bijdrage te leveren aan het verminderen van voedselverspilling?" Dit loste het probleem op, waardoor ik tijdens de resterende tijd de doelgroep kon benaderen. Na mijn fieldresearch heb ik mijn inzichten op een rijtje gezet en heb ik het gebruikersprofiel, Framing The Problem, statement cards en ontwerprichtlijnen ingevuld.

Aan het einde van het project heb ik een creatieve sessie gehouden met de doelgroep, waarbij ik hen vraagstukken gaf om op te beantwoorden. Bovendien heb ik elk individu gevraagd om hun concept over het onderwerp te tekenen. Vervolgens heb ik alle inzichten uit de sessie verwerkt met behulp van de MoSCoW en de Prioriteiten Matrix methoden. Tot slot heb ik het gewenste product ontworpen als eerste prototype.

Mijn reflectie

Gedurende het proces heb ik veel geleerd over het zelf plannen van projecten. Daarnaast heb ik mijzelf ontwikkeld in het onderzoeksproces, waarbij ik mezelf uitdaagde in de voorbereiding en uitvoering van fieldresearch. Ik heb nieuwe methodes en technieken toegepast, waaronder Context-mapping en Framing the Problem.

Tijdens de voorbereiding en uitvoering van mijn fieldresearch heb ik mezelf uitgedaagd om voldoende inzichten te verkrijgen. Echter, ik zie een verbeterpunt waar ik aan kan werken. Gedurende de uitvoering mag ik meer doorvragen op bepaalde antwoorden om diepere kennis over het onderwerp en de doelgroep te ontwikkelen.

User Research
Ideation
Interaction Design
collaborate
Visual Design
Rotterdam Towards a Hybrid World

The Hybrid World project revolves around multi- and interdisciplinary collaboration and addressing a societal challenge within the smart and social city, commissioned by the City of Rotterdam. The City of Rotterdam is currently working on a digital twin, a digital copy of the physical city, which is not yet widely accessible to citizens, businesses, and other stakeholders.

View case
User Research
Visual Design
Interaction Design
Gempoint: Rotterdam’s Digital Guest Assistant

The Gempoint project focuses on the development of the virtual assistant Gem, which is used by the City of Rotterdam to provide residents with low-threshold support for municipal processes. Our team’s challenge was to explore how Gem could be made more inclusive for different target groups. We specifically focused on young people aged 17 to 25 with autism, as they often face obstacles in interacting with the city and few solutions had been developed for them so far.

View case
Interaction Design
Visual Design
Home control system: Home care

The final result of Homecare is a user-friendly system that offers comfort and convenience to families, with the goal of helping reduce rising electricity, water, and gas costs. Homecare provides a solution by allowing users to control lighting, security, and temperature within one integrated system. Additionally, it gives users all the necessary information about their energy consumption, which is essential for making targeted savings.

View case